Elektronikus útdíjfizetés könnyedén és bírság mentesen!

Az elektronikus útdíjrendszer bevezetése óta a 3,5 tonna feletti gépjárművek több mint 764 millió kilométert tettek meg az iData útdíjbevallást segítő eszközeivel. A szolgáltatás megbízhatóságát mutatja, hogy az elmúlt hat évben az iData hibája miatt, nem kellett bírságot fizetnie egyetlen felhasználónak sem.

Az elektronikus útdíjrendszer 2013. július 1-ei bevezetése óta a 3,5 tonna össztömeget meghaladó járművek díjfizetése járműbesorolás mellett a megtett út kilométerszámával arányosan történik. A díjkategória függ a tengelyszámtól, a gépjármű motorjának környezetvédelmi besorolásától, a napszaktól, az évszaktól, illetve az út által érintett területtől is… Az elsősorban a fuvarozó és szállítmányozó cégeket érintő bonyolult elszámolást olyan útdíjfizetési szolgáltatások teszik élhetővé és költséghatékonnyá, mint például az iData útdíjfizetési rendszere.

Az iData ügyvezetője, Szabó András elmondta, hogy „Az elektronikus útdíj szolgáltatás és az útdíj visszajelző tervezése és gyártása során a fő szempont az volt, hogy egy olyan rendszert alkossunk, mely segítségével a fuvarozó és szállítmányozó cégek biztonsággal végezhetik a munkájukat; miközben könnyen elkerülhetik a bírságokat, és nem kell jelentős többletenergiát szánniuk az útdíjfizetésre.”

A IData saját fejlesztésű és gyártmányú visszajelzője, már a bevezetés óta rendelkezik tengelyszám-váltás funkcióval. A tengelyszám nem csupán a készüléken állítható, hanem a webes háttérrendszeren, a WebControl felületen is. Ez a szolgáltatás átláthatóvá teszi a gépjárművek útdíjfizetését, könnyen ellenőrizhetővé és követhetővé teszi azt. Összesítéseket, EXCEL riportokat egyetlen gombnyomással lehet kinyerni a rendszerből.

A beépített GPS és útdíj visszajelzőn nemcsak a tengelyszám állapota látható, hanem LED-es és hangjelzésekkel követhető az üzemképesség, valamint a számlán levő egyenleg nagyságrendje is.

Hat éve felhasználók visszajelzései alapján folyamatosan fejlesztik és finomítják az eszközt és a szoftvereket. Ilyen újabb funkció például a gyújtásráadáskor hangjelzéssel (csipogással) való figyelmeztetés a helyes tengelyszám beállítására, amivel el lehet kerülni az ebből fakadó bírságokat. Nagy előny még, hogy minden új fejlesztés távolról szoftveresen rátölthető az eszközre, ezért nem kell egyetlen járművet sem visszahívni, a munkából kivenni.

„Teljes mértékben megbízható, pontos az iData útdíjfizetési rendszere, és eddig még nem kaptunk bírságot az eszköz hibájából. A tengelyszám-váltás, az üzemképesség jelzése, illetve az egyenleg állapotát fénnyel és hangjelzéssel történő kijelzése maximális biztonságot és nyugalmat ad a sofőrnek a szállítás során.” – foglalja össze Gégény Tamás, a Gégény Transz vezetője, illetve a Magyar Közúti Fuvarozók Egyesületében a Belföldi Fuvarozók Munkacsoportjának vezetője, aki most teszteli a legújabb iTrack szolgáltatást is, az útvonaltervezést és leküldését tablet-re, amely nagyban meg fogja könnyíteni a munkáját.